+31(0)6 511 76 939

Via loopplank in en uit de auto

Regelmatig hoor ik dat de hond moeite heeft om in en uit de auto te gaan. Dit kan door ouderdom zijn maar ook door motoriek problemen. Dan stellen ze mij de vraag hoe leer ik de hond dan om in en uit de auto te gaan zonder dat hij moet springen?

Overgewicht en fitnesstraining

Een hele tijd geleden kreeg ik een vraag hoe houd jij je honden zo goed op gewicht. De vraag overviel me een beetje en had zulke vraag ook niet verwacht. Ik vertelde hun dat…

Fitness start programma Zoey

Zoey heeft een kleine basis al en vandaaruit ben ik gestart. Vorige week heeft Zoey even mogen snuffelen aan het programma. Haar start gewicht was 17.50 kg….

Opvoeden of begeleiden

Wat is je hond opvoeden? Het is een moeilijke definitie. Ik krijg vaak te horen: ‘wat luisteren je honden goed, maar het zijn wel border collies’.

Wordt het hond uitlaten of de telefoon

Laatst kreeg ik van een cursist te horen dat ze aan de wandel was in het bos. Plotseling zag ze 2 honden loslopen waar de eigenaar op een behoorlijke afstand liep.

Van angst naar vertrouwen

Een hond moet van alles, maar staan we ook eens stil wat erachter zit bij een hond als hij het echt niet wil? Misschien heeft hij geen goede ervaring gehad of is hij bang voor het onbekende?

Wandelen zonder trekken

Zomaar een zaterdagmiddag. Even niets en lekker wandelen met mijn honden door het Leudal. Zoals altijd probeer ik een notitieblokje bij me te hebben voor als er wat voorbijkomt.

Spiegelen

Ze kreeg een minder leuke ervaring mee op een training. Ze bleef hangen kwam er niet overheen, ze trok zich terug en wilde niet meer werken en uiteindelijk kroop ze de trainingshal binnen.

Is je hond te oud om te leren?

Ik krijg wel eens de vraag, mijn hond is 6 jaar kan ik hem nog iets leren? Ik krijg een glimlach en vertel deze mensen natuurlijk kan je hond nog wat leren. Hij is nooit te oud om te leren.

Overvragen

Ik zie een cursist zich terugtrekken tijdens een uitleg van een oefening. Na mijn uitleg ging ik naar haar toe en vroeg of er problemen waren in de opvoeding wat ze misschien kwijt wilden.